روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ نخستین روز رسمی ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکا بود. او امروز به‌صورت رسمی بر تخت کاخ سفید تکیه زد.

با این‌وجود، ریاست‌جمهوری ترامپ با مخالفت بسیاری از شهروندان آمریکا به‌ویژه مهاجران، گروهی از زنان، رنگین‌پوستان و اقلیت‌های جنسی (همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسی‌ها و تراجنسیتی‌ها) همراه بود. در اعتراض‌های روز نخست مقابل کاخ سفید و در هنگام مراسم تحلیف ترامپ، نزدیک به ۴۰۰ تن از مخالفان توسط پلیس دستگیر شدند.

دونالد ترامپ به‌خاطر سیاست‌های ضد مهاجر، ضد اقلیت‌های جنسی و مسلمان‌ستیز مورد انتقاد بسیاری از شهروندان ایالات متحده و سران کشورهای دیگر است.

یکی از تغییرات عمده‌ی نخستین روز ریاست‌جمهوری حذف صفحه‌ی مربوط به اقلیت‌های جنسی، ازدواج برابر و بیمه‌ی همگانی اوباما از سایت کاخ سفید بود. صفحه‌ی مربوط به اقلیت‌های جنسی اکنون با تصویری از ترامپ و مایک پنس (نخست‌وزیر) مزین شده‌است:

ترامپ و پنس در صفحه اقلیت‌های جنسی سایت کاخ سفید
ترامپ و پنس در صفحه‌ی اقلیت‌های جنسی سایت کاخ سفید

اگر واژه‌ی اقلیت‌های جنسی (LGBT) را روی سایت کاخ سفید جستجو کنید، هیچ اطلاعاتی را نخواهید یافت:

هیچ صفحه و اطلاعاتی در مورد اقلیت‌های جنسی در سایت کاخ‌سفید باقی نمانده است.
همه‌ی این‌ها به این معنی است که هیچ صفحه و اطلاعاتی در مورد اقلیت‌های جنسی در سایت کاخ‌سفید باقی نمانده است.

مایک پنس نخست‌وزیر ترامپ یکی از افراطی‌ترین افراد علیه اقلیت‌های جنسی است که معتقد است می‌بایست بودجه‌ی درمان اچ‌آی‌وی و ایدز صرف درمان الگتریکی همجنسگرایان شود. این نوع درمان مدت‌هاست در ایالات متحده، کانادا و اروپا ممنوع شده است.

به‌این‌ترتیب با رسمی‌شدن ریاست‌جمهوری ترامپ، می‌بایست با کاخ‌سفید رنگین‌کمانی که حامی اقلیت‌های جنسی بود بدرود گفت.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله