پورن و تحریک جنسی
با پرسش‌های جنسی فراوانی روبه‌رو هستید؟ می‌توانید این پرسش‌ها را از ژوپی اسب تک‌شاخ گروه ژوپی‌آ بپرسید. در این‌باره در این لینک بیشتر بخوانید.

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]

[gdlr_styled_box content_color=”#ffffff” background_color=”#d55949″ corner_color=”#9b0000″ ]

[gdlr_icon type=”fa-question-circle” color=”#ffffff” size=”45px” ]

سلام و خسته نباشید.

من یک مرد سی‌ویک‌ساله هستم. مشکل من این است که نسبت به این‌که دوست دارم در رابطه مفعول باشم شکی نیست. اما با توجه به این‌که خودم را همجنسگرا می‌دانم اما نمی‌فهمم چرا موقع تماشای عکس‌ها و ویدیوهای گی تحریک که نمی‌شوم هیچ حتا کمی فوبیا هم دارم. و برعکس فقط با دیدن ویدیوهای هتروسکشوال و همذات‌پنداری با زنی که در رابطه هست تحریک می‌شوم. من این‌که در فانتزی‌های سکسی‌ام حتا مفعول واقع‌شدن توسط یک خانم را به آقا ترجیح می‌دهم.

[/gdlr_styled_box]

[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]
[gdlr_styled_box content_color=”#333333″ background_color=”#aaaaaa” corner_color=”#333333″ ]

از ژوپی بپرس لوگو

سلام همراه عزیز،

مساله‌ای که مطرح کردید تا زمانی‌که برای خود شما آزاردهنده نباشد، تحت عنوان مشکل طبقه‌بندی نمی‌شود.

این‌که با پورن گی تحریک نمی‌شوید، دلیل‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد. یک دلیل آن می‌تواند احساس گناه ناخودآگاه شما نسبت به رابطه‌های همجنس‌خواهانه باشد که در جامعه‌هایی مانند ایران بسیار شایع است. جامعه‌هایی که با دین و سنت درهم‌پیچیدگی طولانی داشته‌اند و دارند، با مساله‌ی ‌هموفوبیای درونی حتا برای کسانی که خود را همجنسگرا می‌دانند، درگیر هستند. دلیل دیگرش اما ممکن است زیاده‌روی در تماشای پورن باشد. مثلن دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه تگزاس ادعا کرده‌اند که مشاهده‌ی بیش از حد پورن، مانند دیگر اعتیادها، می‌تواند در ساختار مغز و شبکه‌ی ارتباطی عصب‌ها تغییرهای آناتومیک ایجاد کند.  مشاهده‌ی تصویر ام‌آرآی مغز مردانی که در هفته‌ بیش از چهار ساعت پورن می‌دیدند، نشان داده است که قسمت مربوط به انگیزه و پاداش مغز آن‌ها کم‌تر از دیگران  فعال است. نتیجه‌ی این تحقیق نشان می‌دهد که دیدن پورن به‌طور افراطی، سیستم پاداش مغز را تنبل می‌کند. چونین افرادی نیاز به انگیزش بیشتری برای لذت‌بردن دارند. به زبان ساده‌تر، افراط در تماشای پورن ممکن است منجر به یک حالت خوگیری در فرد شود و دیگر صحنه‌های جنسی را به‌قدر کافی تحریک‌آمیز نیابد.

اما برای این‌که بدانید چرا با تصور مفعول‌بودن در رابطه با خانم‌ها تحریک می‌شوید، باید تاریخچه‌ی زندگی جنسی شما بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد. غالبن چونین فانتزی‌هایی بیشتر در مردان دوجنسگرا یا دگرجنسگرا رایج هستند. در ارزیابی دقیق‌تر، لازم است مسایلی مثل این‌که اولین‌بار چه زمانی متوجه شدید به هم‌جنس تمایل دارید، آیا هیچ‌گاه تجربه‌ی جنسی با جنس مخالف داشته‌اید و  این تجربه را چطور ارزیابی می‌کنید و… مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار بگیرد. برای این بررسی بهتر است به یک مشاور مراجعه کنید یا دوباره با ما تماس بگیرید.

بااین‌وجود پیشنهاد ما این است که خودتان را به یک برچسب خاص محدود نکنید و اجازه ندهید یک هویت خاص، شما را از داشتن تجربه‌های تازه محروم کند زیرا گرایش جنسی یک مفهوم سیال و متغیر است و اگر کسی در بیست‌سالگی خود را همجنسگرا یا دگرجنسگرا بداند، ملزم نیست که تا همیشه در همان قالب باقی بماند. تمایلات جنسی ما هم مانند ظاهر و شخصیت ما در طول زمان تغییر می‌کنند.

 

موفق باشید.

[/gdlr_styled_box]
[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_notification icon=”fa-flag” type=”color-background” background=”#1E90E8″ color=”#ffffff”]

برای تماس با ژوپی، اسب تک‌شاخ و دانای کل مساله‌های جنسی، می‌توانید به ask [at] joopea [dot] com ایمیل بفرستید. درباره‌ی حفظ امنیت و ناشناس‌ماندن هنگام تماس با تک‌شاخ در این لینک بیشتر بخوانید.

[/gdlr_notification]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله