گروه ایران برای رژه‌ی افتخار آمستردام ۲۰۱۷ امروز، برابر با ۱۸ ماه می ۲۰۱۷ (۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶) در کلوپ چرچ آمستردام، کمپین «رژه‌ی افتخار ایران» را افتتاح می‌کند.

 Iran pride kickoff party مهمانی افتتاح ایران در رژه افتخار

این نخستین‌بار در تاریخ هلند و کل اروپاست که گروهی مستقل از ایرانی‌ها و فارسی‌زبانان با این وسعت در رژه‌ی افتخار شرکت می‌کند. اهمیت این مشارکت در تابوزدایی از موضوع همجنسگرایی، دوجنسگرایی، تراجنسی و تراجنسیتی‌بودن ‌است. اقلیت‌های جنسی در سراسر دنیا تحت ظلم و فشار جامعه قرار دارند و نخستین گام در بهبود این شرایط، شروع بحث و گفتگو در این زمینه ‌است.

بنیاد ژوپی‌آ این حضور ایران در رژه‌ی افتخار آمستردام را بهانه‌ای برای کمپین «رژه‌ی افتخار ایران» قرار داده ‌است تا علاوه بر حضور در رژه‌ی افتخار آمستردام مراسم‌های متنوعی در راستای مطرح‌کردن موضوع حقوق اقلیت‌های جنسی در ایران و جامعه‌های فارسی‌زبان بردارد.

کلوپ چرچ آمستردام مشهورترین مراسم‌ها را با رنگ و موضوع سکس برگزار می‌کند، اما درعین‌حال میزبان مراسم‌های سلامت جنسی هم هست. این کلوپ که یکی از شاخه‌های تجاری در سازمان غیرتجاری خالا (GALA) است، حامی مالی بسیاری از مراسم‌ها و فعالیت‌های حقوق بشری است. این کلوپ با روی باز از کمپین «رژه‌ی افتخار ایران» حمایت می‌کند تا کمکی به جنبش اقلیت‌های جنسی ایرانی در راستای رسیدن به حقوق خود باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله