گروهی از سازمان‌ها، افراد سرشناس و گروه‌های زیرزمینی فعال در زمینه‌ی آزادی اینترنت و شبکه در نامه‌ای سرگشاده از تمامی فعالان عرصه‌ی اینترنت، برنامه‌نویسان، محققان و متخصصان شبکه و اینترنت خواسته‌اند تا با امضای بیانیه‌ای مخالفت خود را با آزار جنسی نشان دهند.

محیط‌های کامپیوتری و هکرها به ناشناختگی و عجیب‌بودن معروف هستند. بااین‌وجود، این تفاوت با سایر محیط‌های کاری، تفاوتی در میزان آزار جنسی ایجاد نکرده ‌است. در بسیاری از موارد متخصصان زن اینترنت و شبکه و هم‌چونین اقلیت‌های جنسی میزان بیشتری از آزار جنسی را تحمل کرده‌اند. دلیل سکوت این گروه را می‌توان در بسته‌بودن موقعیت‌های پیشرفت و ساختاری شبیه به مافیا در شرکت‌های بزرگ فن‌آوری برشمرد.

این بیانیه را می‌توان جزو اولین فعالیت‌های جامعه‌ی کامپیوتر و شبکه برای پیشگیری از آزار جنسی و حمایت از قربانیان تجاوز و تبعیض جنسی درنظر گرفت.

در این بیانیه از همه‌ی متخصصان و فعالان این زمینه خواسته شده است تا در مراسم‌ها، کنفرانس‌ها و گردهم‌آیی‌هایی که توسط یک آزارگر جنسی برگزار می‌شود و یا یک متجاوز جنسی در آن حضور دارد، شرکت نکنند.

هر شخص و یا سازمان مربوط به فن‌آوری می‌تواند این بیانیه را امضا کند و در گروه ایمیلی این گروه عضو شود. در این گروه ایمیلی برای موارد آزار جنسی بحث و گفت‌و‌گو می‌شود و نتیجه به‌شکل عمومی منتشر خواهد شد.

مشاهده و امضای بیانیه

بیانیه

سازمان‌دهندگان گردهم‌آیی‌های مربوط به آزادی اینترنت و جامعه‌ی هکرها:

ما جامعه‌ی پشتیبان آزادی اینترنت، جامعه‌ی حامی حقوق بشر و حمایت‌کننده‌ی افرادی که مورد ظلم و ستم واقع شده‌اند، از اخبار و وقایع روزمره درباره‌ی آزار و تجاوز جنسی و سایر موارد مربوط عمیقن متاثر و آزرده شده‌ایم.

اتفاق‌هایی که در این اجتماع‌ها و گردهم‌آیی‌ها که مرکز تبادل افکار، پیداکردن راه‌حل، درمیان‌گذاشتن چالش‌ها و تقویت همکاری با یکدیگر است، روی داده است ما را بسیار نگران و هوشیار ساخته است.

آزار و خشونت جنسی و هم‌دستی با این اعمال و افراد، ما را از اعتمادسازی و اتحاد لازم برای دفاع از حقوق بشر دور می‌سازد. در نتیجه، ما از شرکت در بعضی از این گردهم‌آیی‌ها خودداری می‌کنیم.

ما شما را برای پیوستن به اعتراض در این زمینه دعوت می‌کنیم. تنها صحبت‌کردن در مورد خشونت علیه زنان در اجتماع کافی نیست، ما باید عواملی را کنترل و منزوی کنیم که ریشه‌ی ‌این خشونت‌ها هستند. ما فضای نمونه‌ای را ایجاد می‌کنیم که نشان‌دهنده‌ی حقوق و ارزش‌هایی است که برایش مبارزه کرده‌ایم.

ما تقصیرکاران را نه فقط افرادی می‌دانیم که دست به این خشونت‌ها می‌زنند بلکه سازمان‌هایی را هم مقصر می‌دانیم که این افراد را با آگاهی کامل به جمع خود دعوت می‌کنند.

پیامی که با دعوت این افراد متجاوز به گردهم‌آیی‌های خود به بازماندگان می‌رسانید این است که کار این افراد مهم‌تر از ایمنی شماست.

در نتیجه، ما قاطعانه از شرکت در هرگونه اجتماع و گردهم‌آیی که اولویت به امنیت زنان نمی‌دهد و فرهنگ ترس را رواج می‌دهد خودداری می‌کنیم. ما هرگونه مراسم را تحریم می‌کنیم که با حضور‌ متجاوزان جنسی برگزار می‌شود و از شرکت در آن ‌خودداری می‌کنیم. هم‌چونین دیگران را هم به انجام چونین کاری تشویق می‌کنیم.

ما امضاکنندگان این نامه در همبستگی با تمامی بازماندگان برخاسته‌ایم. شمار زیادی از ما به سکوتشان در مورد تجاوز و خشونت جنسی ادامه می‌دهند.

این نامه اولین اقدام عمومی در حمایت از جنبش «فضایمان را حفظ کنیم» برای اصلاح گردهم‌آیی‌های سازمان‌یافته و ایجاد فضاهای امن در مقابل آزار و تهدید به خشونت جنسی است.

مشاهده و امضای بیانیه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله