سوال‌های جنسی خود را از ژوپی بپرسید
سوال‌های خود را از ژوپی اسب تک‌شاخ، دانای گروه ژوپی‌آ بپرسید. ژوپی به سوالاتی که به ایمیل ask [at] joopea [dot] com رسیده باشد، در ستون هفتگی «از ژوپی بپرس» پاسخ می‌دهد. برای اطلاع بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

 

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”2/3″]

[gdlr_styled_box content_color=”#333333″ background_color=”#aaaaaa” corner_color=”#333333″ ]

از ژوپی بپرس لوگو

اول از همه یک کم صبر داشته باش دوست من :)
سوال شما به دست من رسیده بود اما به خاطر تازه راه‌افتادن این بخش، مشکلات زیادی مثل آماده نبودن صفحه، پوستر و غیره مانع انتشار پاسخ می‌شد. به‌هرحال من برای پاسخگویی به شما اینجا هستم.و اما سوال‌های شما در مورد علاقه جنسی به مادر:
سکس یک خواست طبیعی و غریزی در انسان است. هرکسی بسته به موقعیت بیولوژیک خود (یعنی بدن و محیطی که در آن رشد پیدا می‌کند) علاقه‌های جنسی متفاوتی دارد. این علاقه‌ها ممکن است از نگاه برخی غیرقابل فهم باشند. به عنوان مثال، علاقه‌ی جنسی یک نفر به سیاه‌پوستان ممکن است برای کسی که به سفیدپوستان علاقه‌دارد، قابل درک نباشد.
گرایش جنسی تحت تاثیر موردهای خیلی زیادی است از جمله محیط اجتماعی، تربیت، آب و هوا، غذا و حتی شدت و ضعف هورمن‌های مادر در دوره‌ی بارداری. معمولن کمتر کسی نوع گرایش و علاقه جنسی خودش را انتخاب می‌کند. علاقه‌ی جنسی معمولن به صورت غریزی برای هر فرد شناخته شده است.اما در مورد علاقه جنسی به نزدیکان نظرهای خیلی زیادی وجود دارند. فروید (پدر علم روانشناسی – قرن نوزدهم میلادی) معتقد بود که علاقه جنسی به اعضای درجه یک خانواده یک انحراف است. اما این نظر فروید مثل تعداد زیادی از سایر نظریه‌هایش مثل انحراف دانستن علاقه به همجنس، زیر انتقادات شدیدی قرار دارد.
برای علاقه به اعضای درجه یک خانواده یعنی پدر، مادر، خواهر و برادر خونی دلایل زیادی برشمرده‌شده‌است. اما یکی از پررنگ‌ترین دلایل «نقش‌پذیری فرد در خانواده» است. به عبارت دیگر علاقه‌ی فرد برای تصاحب نقش دارای قدرت در خانواده باعث علاقه جنسی فرد به والد خودش شده‌است. از دلایل دیگر ارضا کردن حس کنجکاوی با نزدیک‌ترین فرد در خانواده است. نزدیک بودن و عشق دو عضو خانواده گاهی به شکل علاقه‌ی جنسی بین آن‌دو فهمیده شده‌است. دلایل زیاد دیگری بهم رای این علاقه به شکل نظریه وجود دارد.در کشورهای اروپایی قانون‌های مختلفی در این مورد تبیین شده است. مثلن در اکثر کشورها ازدواج اعضای درجه یک خانواده با هم ممنوع است و می‌تواند با زندان یا جریمه نقدی روبه‌رو باشد. اما مثلن در هلند سکس اعضای خانواده به شرط اختیار و بلوغ سنی طرفین مشکلی ندارد. اما همچنان ازدواج و فرزندآوری این افراد با هم ممنوع است. این قانون‌ها بیشتر به خاطر ریسک بالای فرزندان با سندورم داون در بین ازدواج‌های خانوادگی لحاظ شده‌اند.هر فرد در طول رشد با تجربه‌های متفاوتی روبرو است. از جمله شما با تجربه مشاهده سکس والدین‌ خود اشاره کردید. این تجربه‌ها می‌تواند علاقه جنسی شما به مادرتون را شکل داده بدهد.
معمولن کنکاش‌های روان‌شناسانه به کمک مشاور روان‌شناس (نه روانپزشک) می‌تواند در کم کردن این علاقه کمک زیادی بکند. البته می‌دانم که پیدا کردن یک مشاور خوب که بدون قضاوت به صحبت‌ها گوش کند و سعی در رفع دغدغه‌ها داشته باشد در ایران بسیار سخت است.
با این‌حال من اطلاعات فوق‌العاده محدودی از شما دارم. برای همین نظر اصلن قطعی نیست. احتمال خطا به خاطر کمبود شناخت زیاد است. با این حال امیدوارم توانسته باشم حداقل پاسخی به سوال شما بدهم.

[/gdlr_styled_box]
[/gdlr_column]

[gdlr_column size=”1/3″]

[gdlr_styled_box content_color=”#ffffff” background_color=”#d55949″ corner_color=”#9b0000″ ]

[gdlr_icon type=”fa-question-circle” color=”#ffffff” size=”45px” ]

خانواده ما خانواده‌ایی فوق‌العاده مذهبی است. مادرم در خانه به شدت پوشیده‌است. پدر و مادرم گرچه که در یک خانه زندگی می‌کنند اما مدت‌هاست که جدا می‌خوابند و با هم ارتباط خوبی ندارند. ما در ایران زندگی می‌کنیم.
من در کودکی رابطه‌ی جنسی بین پدر و مادرم را دیدم.
در حال حاضر به مادرم حس جنسی دارم و گاهی با وسایل او خودارضایی می‌کنم.
خیلی وقت‌ها حس عذاب وجدان دارم و خودم را منحرف می‌دانم. به همین دلیل به روانپزشک مراجعه کردم. اما درمان او فقط قرص‌های سنگین آرام‌بخش بود. به همین دلیل درمان را ادامه ندادم.

[/gdlr_styled_box]
[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]

[gdlr_styled_box content_color=”#ffffff” background_color=”#d55949″ corner_color=”#9b0000″ ]

[gdlr_icon type=”fa-question-circle” color=”#ffffff” size=”45px” ]

دوجنسگرایی چیست؟ به چه کسانی دوجنسگرا گفته می‌شود؟ آیا دوجنسگرایی انحراف اخلاقی است؟
در مورد منشا آن چه اطلاعاتی وجود دارد؟ آیا دوجنسگرایی طبیعی است یا یک گرایش تربیتی است؟دوجنسگرایی در کشورهای اروپایی و آمریکایی چگونه دیده می‌شود؟ چه قانون‌هایی برای دوجنسگرایان در این کشورها وجود دارد؟از کجا بفهمم که دوجنسگرا هستم؟

[/gdlr_styled_box]
[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]
[gdlr_styled_box content_color=”#333333″ background_color=”#aaaaaa” corner_color=”#333333″ ]

از ژوپی بپرس لوگو

دوجنسگرایی یک گرایش عاطفی و جنسی است که فرد علاقه جنسی و یا عاطفی هم به همجنس‌های خود و هم به جنس مخالف «می‌تواند» داشته باشد.
دوجنسگرایی یکی از گرایش‌های جنسی طبیعی در انسان است. یعنی تعدادی از انسان‌ها به صورت طبیعی دوجنسگرا هستند.
درک گرایش‌های جنسی یک امر غریزی است. معمولن وقتی این سوال پیش‌آمده که «آیا من همجنسگرا/دوجنسگرا/بی‌جنسگرا/همه‌جنسگرا/… هستم؟» فرد به صورت غریزی گرایش جنسی خود را درک کرده اما به خاطر شرایط اجتماع یا تابوهای تربیتی از دادن پاسخ صریح به خودش خودداری می‌کند.
اما با خودتون روراست باشید. اگر در خودتون تمایل جنسی هم به افراد همجنس و هم افراد غیرهمجنس دارید، یعنی دوجنسگرا هستید.

نگران نباشید! اینکه دوجنسگرا هستید به معنی منحرف اخلاقی یا گمراه بودن شما نیست. دوجنسگرایان مثل بقیه انسان‌ها می‌توانند راستگو یا دروغگو، پایبند یا غیرپایبند، اهل تک‌همسری یا اهل رابطه‌ی باز باشند. گرایش جنسی هیچ‌کسی میزان اخلاقی یا غیراخلاقی بودن فرد نیست بلکه رفتار او در طول زندگی محک اخلاقی بودن فرد خواهد بود.کشورهای اروپای غروبی و آمریکای شمالی این گرایش جنسی را به رسمیت می‌شناسند. تعداد زیادی از انجمن‌های حمایتی برای دوجنسگرایان در این کشورها وجود دارد. اگر به خاطر گرایش جنسی به هردوجنس یا به عبارت دیگر به خاطر دوجنسگرایی در خطر جانی قرار گرفته‌باشید مشمول قانون پناهندگی در کشورهای اروپای غربی و آمریکای شمالی خواهید شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دوجنسگرا نیز برای فارسی‌زبانان به تازگی راه‌اندازی شده است که می‌توانید از طریق آن اطلاعات زیادی در مورد دوجنسگرایی و دوجنسگرایان کسب کنید.

[/gdlr_styled_box]
[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

 

[gdlr_notification icon=”fa-flag” type=”color-background” background=”#99d15e” color=”#ffffff”]

برای تماس با ژوپی، اسب تک‌شاخ و دانای کل مساله‌های جنسی می‌توانید به ask [at] joopea [dot] com ایمیل بفرستید. درباره حفظ امنیت و ناشناس ماندن هنگام تماس با تک‌شاخ در این لینک بیشتر بخوانید.

[/gdlr_notification]

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله