A new born baby takes the finger of his mother after the delivery, on September 17, 2013 at the Lens hospital, northern France. AFP PHOTO PHILIPPE HUGUEN (Photo credit should read PHILIPPE HUGUEN/AFP/Getty Images)

محققان در دانشگاه کمبریج دریافته‌اند که تولد کودک از سلول‌های والدین هم‌جنس امکان‌پذیر است.
یک تحقیق غیرمنتظره در مورد سلول‌های بنیادین نشان داده است که زوج‌های هم‌جنس تا دو سال آینده قادر خواهند بود فرزندان بیولوژیک خود را داشته باشند.
محققان دانشگاه کمبریج به این نتیجه رسیده‌اند که تولید بچه از طریق سلول‌های پوست والدین هم‌جنس امکان‌پذیر است.
این محققان برای نخستین‌بار نشان دادند که سلول‌های تخمک و اسپرم انسان می‌تواند از سلول‌های بنیادین پوست دو فرد بالغ به وجود آید. آنان می‌گویند که بر اساس این تحقیق‌ها، امکان فرزندآوری از زوج‌های همجنسگرا تنها در دو سال دیگر دست‌یافتنی خواهد بود.
این دانشمندان از سلول‌های بنیادین جنینی به‌همراه سلول‌های بنیادین پوست پنج فرد بالغ استفاده کردند.
ده منبع اهداکننده‌ی مختلف در این تحقیق مورد آزمایش قرار گرفتند و سلول‌های جنسی جدیدی از آنان ایجاد شد.
این تیم تحقیقاتی که محققانی از دانشگاه کمبریج و موسسه‌ی وایزمن اسراییل آن را تشکیل می‌دهند، توسط موسسه‌ی ولکام تراست پشتیبانی مالی می‌شوند. آنان سلول‌های جنسی مهندسی‌شده را با سلول‌های انسانی جنینی مقایسه کردند تا از داشتن ویژگی‌های یک‌سان در این دو نوع سلول اطمینان حاصل کنند.
عظیم سورانی، مدیر این پروژه به ساندی‌تایمز گفت: ما در نخستین و مهم‌ترین گام در این فرایند به موفقیت رسیده‌ایم و آن این است که ما توانایی داریم که سلول‌های جنسی انسانی را در شرایط آزمایشگاهی تولید کنیم. ما هم‌چونین دریافته‌ایم که جهش‌های اپی‌ژنتیکی – اشتباه‌های سلولی که با افزایش سن رخ می‌دهند – در این سلول‌ها از میان رفته‌اند.

Pink News

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله