slide_476186_6500128_compressed

شاهزاده ماناوِندرا سین گوهیل (Prince Manvendra Singh Gohil)، یا یوراج شری ماناوِندرا سینجی راجوبیر سینجی صاحب (Yuvraj Shri Manvendra Singhji Raghubir Singhji Sahib)، ولیعهد یکی از قدیمی‌ترین خاندان‌های سلطنتی هند در سال 2006 اعلامیه‌ای عمومی منتشر ساخت که به سرتیتر خبرهای رسانه‌های جهان بدل شد: شاهزاده‌ی سابقن متاهل چهل‌ساله اعلام کرد که همجنسگرا ست.
این شاهزاده اخیرن با وبسایت Come Out Loud همکاری داشته است و در ویدیویی از تجربه‌های خود صحبت کرده است.
او می‌گوید: «وقتی دوازده-سیزده‌ساله بودم فهمیدم که به جنس مخالف هیچ میلی ندارم و تمام میل من به جنس موافق است. مطلقن هیچ میلی به جنس مخالف نداشتم… کسی نبود که به من بگوید این چیست.»
هندوستان کشوری ا‌ست که در آن گرایش‌های همجنسگرایانه هنوز جرم محسوب می‌شوند، فشار جهت ازدواج و تولید مثل برای بقای نام خانواده بسیار است و همجنسگرایی ننگ به حساب می‌آید. گرچه این فشار در ازدواج نخست شاهزاده نقشی نداشته است؛ بااین‌وجود در این ویدیویی که در زیر می‌آید، او عنوان می‌کند که او این کار را «داوطلبانه» انجام داده است، چرا که فکر می‌کرده است که این عمل او را به نرم بازخواهد گرداند.
ماناوِندرا می‌گوید که او تنها مرد همجنسگرای خاندان سلطنتی هند نیست. در این ویدئو او ادعا می‌کند که بسیاری از خویشان و دوستان‌ را در خانواده‌ی سلطنتی می‌شناخته است که همجنسگرا بوده‌اند، اما هیچگاه گرایش خود را آشکار نساخته‌اند.
وقتی ماناوِندرا پیرامون همجنسگرایی خود با خانواده‌اش صحبت می‌کند، آن‌ها از پذیرش این موضوع سر باز‌ می‌زنند. به‌همین‌خاطر، او را نزد پزشکان مختلف بردند تا او را دگرجنسگرا ‌کنند. آن‌ها گفته‌ بودند که برای درمان او هر هزینه‌ای پرداخت می‌کنند آن‌طور که حتا او را نزد رهبران مذهبی هم برده‌اند.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

پس از آن‌که در نرمال‌سازی او شکست خوردند، ملکه در اعلامیه‌ای عمومی در یک روزنامه‌ عنوان کرد که ماناوِندرا دیگر فرزند او نیست. در شهرِ شاهزاده، تصاویر او به آتش کشیده شد و می‌خواستند او را به‌خاطر لکه‌دارکردن نام خاندانش خلع عنوان کنند.
شاهزاده در مصاحبه‌ای با گاردین گفته است که «من هیچ وابستگی به خانواده‌ی تنی خود ندارم و این مساله‌ای‌ست که در تمام خاندان‌های سلطنتی معمول است. تو به دست آن‌ها بزرگ نمی‌شوی. آن‌ها فقط تو را متولد می‌کنند و بعد دیگر تو تحت مراقبت مستخدمان خواهی بود… من خود هیچ‌گاه عشق و محبتی از مادر تنی خود دریافت نکرده‌ام، به‌همین‌خاطر وقتی والدینم مرا از خود راندند هیچ ناراحت نشدم،»
شاهزاده در سال 2000، بنیاد The Lakshya Trust را بنیان نهاد که این سازمان یک سازمان انجمن-نهاد برای حمایت از مردان همجنسگرا و آگاهی‌بخشی درباره‌ی اچ‌آی‌وی/ایدز است. او در این ویدیو درباره‌ی این بنیاد می‌گوید: «خوب پیش می‌رود، مردم بیشتری هم‌اکنون آگاه شده‌اند،»

slide_476186_6500126_compressed
وقتی اپرا مینفری شاهزاده را به برنامه‌اش دعوت کرد، او گفت: «وقتی می‌گویم همجنسگرایان در هند آزاد نیستند، ما در عشق‌ورزیدن آزاد نیستیم. همه‌مان ترسیده‌ایم. آن‌هایی را تصور کنید که عاشق شده‌اند، در زندگی شریک‌هایی داشته‌اند، دوست‌پسر داشته‌اند، آن‌ها رابطه‌های مستحکم و طولانی‌مدت‌ می‌خواهند. همه‌شان می‌ترسند. این‌جا همان‌جاست که ما آزادی‌مان را از دست می‌دهیم.»
در پایان این ویدیو شاهزاده حرف‌هایش را با این پیام محبت‌آمیز به پایان می‌برد: «ما همه انسان هستیم. همه برابریم… تنها چیزی که می‌خواهیم عشق است. حقوق همجنسگرا‌ها را نمی‌توان تنها در دادگاه‌ها به دست آورد، بلکه این حقوق را باید در ذهن و دلِ مردمی به دست آورد که در کنارشان زندگی می‌کنیم.»
امیدواریم که جهان این آخرین جمله‌های او را بشنود.

پیونذ به منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله