1479329325

مدیر دفتر استانی حزب دموکراتیک خلق‌ها HDP در استانبول و فعال حقوق اقلیت‌های جنسی، لوانت پشکین که از صلاح‌الدین دمیرتاش یکی از دو رهبر مشترک دستگیرشده‌ی HDP در زندان دیدار کرده بود، بازداشت شد.
یک تیم عملیات ویژه‌ی پلیس حدود ساعت پنج صبح دیروز به خانه‌ی پشکین در کورتولوش استانبول هجوم برد و پس از بازداشت او، بخشی از وسایل شخصی‌اش را نیز ضبط کرد.

1479329298

پشکین٬ هم‌چونین از اعضای کانون وکلای آزادی‌خواه ÖHD است که هفته‌ی پیش به‌همراه ۳۷۰ سازمان دیگر بسته شد و به‌عنوان مدافع حقوق بشر نیز شناخته شده است. ÖHD بازداشت او را چونین اعلام کرد:
«لوانت پشکین، عضو کانون، رییس استانی HDP و وکیل، پس از آن‌که توسط رسانه‌های حزبی هدف قرار گرفته بود، با یورش صبح زود پلیس بازداشت شده است.»
دیدار پشکین به‌عنوان وکیل از موکل خود دمیرتاش، با این توضیح هدف حمله‌ی روزنامه‌ی صباح قرار گرفته بود:
«س.ک در تماس با وکیل ل.پ، مدیر دفتر استانی HDP، پس از آن‌که شنید ل.پ نیز دمیرتاش را در زندان ملاقات خواهد کرد، تقاضای مجله‌ی آلمانی را به او منتقل کرد. این تقاضا با هدف تبلیغاتی است که شامل دست‌نوشته‌ی دمیرتاش حاکی از پیام او به اروپا و آلمان می‌شود.»
پشکین با حکم الزام‌آور از سوی دفتر دادستانی عمومی شهر بورسا،بازداشت و هم‌اکنون به بورسا منتقل شده است.
وکیل س.ک، در روز هفتم ماه نوامبر با اتهامی مشابه بازداشت شده است.
لوانت پشکین، وکیل سازمان‌های مدافع اقلیت‌های جنسی (ال‌جی‌بی‌تی) هم‌چونین یکی از اعضای انجمن هفته‌ی غرور ال‌جی‌بی‌تی+ استانبول است.

منبع: kaos GL

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله