عکس از NOS

امروز شنبه، ۷ امردادماه برابر با ۲۹ ژوئیه، راهپیمایی افتخار آمستردام برگزار شد. این راهپیمایی از نه سال پیش تاکنون افتتاح‌کننده‌ی هفته‌ی افتخار آمستردام است.

شعار راهپیمایی آمستردام «راهپیمایی به‌جای کسانی که نمی‌توانند» است. به‌همین‌دلیل تمرکز این راهپیمایی، بیشتر بر مسایل سیاسی و فرهنگی در راستای برابری‌خواهی اقلیت‌های جنسی در سرتاسر دنیا ست.

راهپیمایی افتخار آمستردام هرساله با نمایش «پرچم‌های شرم» شروع می‌شود. «پرچم‌های شرم» اصطلاحی است که برای پرچم آن دسته از کشورهایی از جمله ایران به کار می‌رود که در آن‌ها اقلیت‌ جنسی‌بودن جرم انگاشته می‌شود.

ایران برای اولین‌بار در این راهپیمایی توسط خود ایرانی‌ها نمایندگی شد. حدود چهل نفر از ایرانیان ساکن هلند با این هدف در این راهپیمایی شرکت کردند تا به‌جای اقلیت‌های ساکن ایران روز افتخار ایران را جشن بگیرند. روز افتخار ایران، جمعه‌ی اول امرداد ماه هر سال است که از هشت سال پیش تاکنون گرامی‌ داشته می‌شود.

حضور ایرانیان در این راهپیمایی افتخار، از این جهت دارای اهمیت است که نشان‌دهنده‌ی خواست خود آن‌ها برای رسیدن به برابری و دستیابی به حقوق پایه‌ای خود است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله