اگر از داشتن خیال‌های شهوت‌انگیز لذت می‌برید، این خبر خوبی برای شماست. یافته‌های پژوهشی که توسط یک روانشناس اسراییلی انجام شده است، نشان می‌دهند که داشتن فانتزی‌های جنسی درباره‌ی کسانی که شریک شما نیستند، آسیب قابل ملاحظه‌ای بر رابطه‌ی شما وارد نمی‌کند.

پس بیایید به دومین سوال پرطرفداری بپردازیم که افراد درباره‌ی فانتزی‌هایشان می‌پرسند:

این فانتزی‌ها چه معنایی دارند؟

چرا یک تصویر لخت از همسایه‌ی کناری که در واقعیت هیچ جذابیتی برای شما ندارد ناگهان در سر شما نقش می‌بندد؟

فانتزی جنسی‌تان درباره‌ی شما چه می‌گوید؟
تریسی کوکس چیزی را که خواسته‌هایتان در اتاق‌خواب درباره‌ی شما می‌گویند فاش‌‌ می‌کند و می‌گوید که تمایلات زنان به یکدیگر به‌همان‌اندازه که برای مردان عادی است برای زنان هم عادی است.

چرا ما درباره‌ی چیزهایی خیال‌پردازی می‌کنیم که در واقعیت هیچ تمایلی به انجام‌دادنشان نداریم؟

تحلیل فانتزی‌ها تا اندازه‌ای به تحلیل رویا شباهت دارد: این تحلیل بیش از آن‌که درباره‌ی مفهوم‌های متداول باشد، درباره‌ی تفسیر شخصی است. رویاپردازی درباره‌ی اجرا بر روی صحنه برای بعضی از افراد رویای مثبتی است درحالی‌که ممکن است برای دیگران رویایی اضطراب‌آور باشد.

پس به غریزه‌ی خود اجازه دهید شما را در فهمیدن چیزهایی که درست یا نادرست به‌نظر می‌رسند راهنمایی کند، اما در این‌جا به چند مورد از فانتزی‌های رایج زنانه و نتیجه‌ای که روانشناسان از آن می‌گیرند می‌پردازیم.

جذاب‌بودن

جذاب‌دیده‌شدن توسط دیگران، یک نیاز عمومی است.

اما چه می‌شود اگر شما آن‌قدر جذاب باشید که دیگران نتوانند خودشان را کنترل کنند و برای بوسیدنتان، لمس‌کردنتان و سکس‌داشتن با شما به پایتان بیفتند؟

مورد محبت دیگران قرارگرفتن می‌توان گفت که تقریبن به‌راحتی مسوولیت چیزی را که به‌دنبال دارد از بین می‌برد: در برابر فریب افرادی که به شکل عجیبی می‌خواهند شما را داشته باشند چگونه می‌توانید مقاومت کنید؟ چراکه جامعه اخم خود را به زنانی نشان می‌دهد که رابطه‌های بر پایه‌ی جنسیت را تشویق می‌کنند، ضمیر ناخودآگاه ما سعی در پیداکردن راه‌هایی دارد که این موضوع را قابل پذیرش کند و این (مورد محبت قرارگرفتن) یکی از آن راه‌هاست.

گاهی‌وقت‌ها تکرار فانتزی‌های جذابیت به معنای وجود ترسی ناخودآگاه است که از درستی خلاف آن در واقعیت حکایت دارد.

این (ترس ناخودآگاه) می‌تواند منعکس‌کننده‌ی اعتمادبه‌نفس پایین (low self-esteem) و ترس‌ ناکارآمدی جنسی (sexual inadequacy) باشد.

این موضوع به‌سادگی در بیشتر موردها یک بروز سالم (healthy outlet) برای رویای تکرارشونده‌ی به‌خواب‌رفتن آن‌گونه که هستیم و بیدارشدن به‌عنوان یک سوپرمدل است.

فانتزی جنسی‌تان درباره‌ی شما چه می‌گوید؟
تریسی می‌گوید ارتباط فانتزی‌های بردگی با قدرت تعجب‌آور نیست؛ خواه به‌دست‌آوردن باشند یا رهاکردن.

فانتزی‌های بردگی

نیازی به حدس‌زدن نیست که این فانتزی‌ها درباره‌ی قدرت هستند.

یک شخص آن را دارد، دیگری ندارد و هردوی آن‌ها به دلیل‌های گوناگون برای ما جذاب هستند.

خلاصه بگویم، ما به‌شکل کامل، در امان فرد دیگری هستیم که ما را از مسوولیت آزاد می‌کند. به این معنا که ما مجبور به لذت‌بردن از هرکاری هستیم که آن فرد با ما می‌کند.

اگر شما فردی خیرخواه (people-pleaser) و معمولن بخشنده (giver) هستید، این باعث غیرممکن‌شدن عمل متقابل می‌شود.

اگر ما فرد کنترل‌کننده هستیم، این اجازه را داریم که کاملن خودخواه باشیم.

تسلط بر مردان

این مورد به‌ویژه در میان زنانی رایج است که در زندگی واقعی کم‌توقع و خجالتی هستند.

میل به ریاست و تحت‌کنترل‌داشتن فقط به مردان اختصاص ندارد اما خشن‌بودن از نظر جنسی، به‌عنوان یک ویژگی مردانه شناخته می‌شود.

بسیاری از زنان نگران این موضوع هستند که اگر در سکس نقش غالب را داشته باشند دیگر زنانه (feminine) دانسته نمی‌شوند، اما (خدارا شکر) تصور (imagination) ما توسط قانون‌های دیکته‌شده به جامعه، محدود نمی‌شود. ممکن است که در ساعت‌های بیداری، درست‌رفتارکردن را انتخاب کنیم اما جنبه‌های قدرت‌طلب و قدرتمند ما در رویاها و فانتزی‌هایمان آزاد هستند.

ما برای اجازه‌گرفتن صبر نمی‌کنیم اما آن‌چه را که می‌خواهیم در هر زمان که بخواهیم، بدون عذرخواهی می‌گیریم.

هدف این نیست که معشوق / معشوقه‌ی خود را تحقیر کنیم بلکه هدف، داشتن حسی کامل از کنترل است.

افراد ممنوعه

گاهی‌وقت‌ها این مورد، تکرار چیزهایی است که با شریک دوست‌داشتنی پیشین رخ داده است (تمایل ما به ازدواج برای عشق است و نه برای سکس). درصورتی‌که با فرد جدیدی اتفاق بیفتد بسیار جذاب‌تر است.

هرچه که ممنوعیت ارتباط با آن فرد بیشتر باشد (دوست صمیمی شریکمان، پدر یکی از آشنایان یا رییس)، این فانتزی قوی‌تر خواهد بود.

تمایل به خواستن آن‌چه که نداریم، به‌خصوص در سکس، بسیار قوی است.

فانتزی جنسی‌تان درباره‌ی شما چه می‌گوید؟
زنانی که فانتزی‌شان تسلط در اتاق‌خواب است، معمولن در زندگی واقعی بسیار خجالتی هستند.

دیدن شما در حال سکس با یک مرد دیگر

شما سیری‌ناپذیر هستید – او به‌تنهایی نمی‌تواند شما را ارضا کند.

فردی که اشتیاق شدیدی به سکس دارد، بیشتر به‌عنوان فردی که قدرت جنسی زیادی دارد دیده می‌شود. در نتیجه، این یک فانتزی قدرت هم هست.

خواست دیده‌شدن در حال سکس با یک مرد دیگر، به اشتیاق به خودنمایی هم اشاره دارد: ما تنها زمانی می‌توانیم زیاد ببینیم که با فردی در حال سکس هستیم چراکه شما لزومن از نظر جسمی به هم نزدیک هستید.

زمانی‌که از دور به شما نگاه می‌کند متوجه می‌شود که شما چقدر زیبا هستید.

عاشقانه

این یکی زیاد تعجب‌آور نیست: زنانی این‌گونه از فانتزی‌ها را دارند که عشق تحریکشان می‌کند و نه سکس و از نظر جنسی به محافظه‌کاری تمایل دارند.

حتا اگر در واقعیت نتوانیم انجام‌اش دهیم، بیشتر ما می‌توانیم در تصوراتمان سکس و عشق را از هم جدا کنیم.

زنانی که تنها فانتزی‌های عاشقانه دارند، نمی‌توانند این کار (تفکیک سکس و عشق در تصور) را انجام دهند.

فریب‌دادن یک باکره

ما همیشه اولین فردی را که با او سکس داشتیم به یاد می‌آوریم. بنابراین، افراد بسیار موفق و کسانی که از مرکزتوجه‌بودن لذت می‌برند، این فانتزی می‌تواند برایشان لذت‌بخش باشد.

اگر فردی کاری را پیش‌ از این انجام نداده باشد، ما نه‌تنها شانس یاددادن آن‌چه را به آن‌‌ها داریم که می‌دانیم – که ما را از نظر جنسی در یک موقعیت برتر قرار می‌دهد – بلکه احتمالن از روش ما هم انتقاد نخواهند کرد.

و همین‌طور می‌تواند به این معنا باشد که شما به‌شکلی پنهان، خود را از نظر جنسی ناکارآمد می‌دانید.

در این‌جا ازراه‌به‌درکردن فردی بی‌گناه هم نکته‌‌ی مهمی است: چراکه این کار، کار ممنوعی بوده است و بنابراین، بسیار جذاب است.

سکس در مکان عمومی یا نیمه‌عمومی

این یکی درباره‌ی مورد تحسین دیگران قرارگرفتن است. مهارت‌های سکسی ما معمولن رهگذران را بسیار تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؛ آن‌ها حاضر به انجام هرکاری هستند تا با فردی که ما با او در حال سکس هستیم جایشان را عوض کنند.

انجام این کار که غیرقانونی است هم می‌تواند به معنای سرکشی شما باشد.

سکس با یک غریبه

اگر آن‌ها را نمی‌شناسید و هیچ‌وقت نخواهید شناخت، می‌توانید خود را بدون ترس از قضاوت‌شدن رها کنید. اگر آن‌ها شما را نمی‌شناسند، می‌توانید به فرد دیگری تبدیل شوید.

این شیوه‌ی سکس، یک سکس کاملن جسمانی و جداشده از احساسات است.

معمولن آن فرد غریبه، ناشناس خواهد بود.

ارتباط چشمی به معنای صمیمی‌شدن است و اجتناب از آن، راه دیگری برای اطمینان‌حاصل‌کردن از ارضاشدن آن جنبه‌ی بی‌تجربه و ابتدایی خود است که ممکن است در زندگی واقعی آن را پنهان کنیم.

سکس با فردی بسیار جوان‌تر یا پیرتر

گاهی زنانی که درباره‌ی مردان پیرتر رویاپردازی می‌کنند یا در زندگی واقعی با آن‌ها رابطه دارند، با مشکلاتی درگیر هستند که با پدرشان دارند.

سکس با فردی بسیار جوان‌تر از ما اعتمادبه‌نفسمان را تقویت می‌کند: هم‌چونان می‌توانیم آن‌ها را به خودمان جذب کنیم.

سکس با فردی پیرتر هم براساس همان قانون عمل می‌کند.

ما افراد پیرتر را انسان‌هایی داناتر، ثروتمندتر، باهوش‌تر، خاکی و سطح بالا می‌دانیم.

و مشکلات پدرانه هم مهم هستند.

زنانی که به شکل مداوم درباره‌ی مردان پیرتر رویاپردازی می‌کنند یا در زندگی واقعی با آن‌ها رابطه دارند، با مشکلاتی درگیر هستند که با پدرشان دارند.

ما تلاش می‌کنیم تا چیزهایی را که در گذشته اتفاق افتاده‌اند به‌وسیله‌ی بازسازی آن‌ها با پایانی دیگر در زمان حال اصلاح کنیم.

فانتزی درکونی‌خوردن

درکونی‌خوردن فانتزی رایجی است؛ به‌ویژه از زمانی که کریستین گری (Christian Grey)۱ وارد زندگی‌مان شد.

اما این فانتزی ته‌مایه‌های زیستی هم دارد.

خشونت در دنیای حیوانات رایج است: برخی حیوانات ماده تنها زمانی تخمک‌گذاری می‌کنند که حیوان نر آن‌ها را گاز بگیرد. در انسان‌ها هم درد و لذت ارتباط عمیقی با یکدیگر دارند.

تمایل به درکونی‌خوردن می‌تواند ناشی از احساس گناه هم باشد: ما باید برای دوست‌داشتن آن‌چه که نباید دوست داشته باشیم (سکس) مجازات شویم.

برهنه‌شدن

فانتزی برهنه‌شدن از تاثیر دیگران در شکل‌گیری شخصیت ما سخن می‌گوید: خود را در انعکاس نگاه دیگران دیدن. هرچه با اشتیاق بیشتری به ما نگاه کنند، احساس جذابیت بیشتری می‌کنیم.

رقصنده‌های برهنه (strippers)، بیننده را در خودشیفتگی‌شان شریک می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند دیده شوند.

بیشتر مردانی که به شکل مداوم به کلاب‌هایی با رقصنده‌های برهنه (strip clubs) می‌روند، افرادی هستند که از دیدن بدن برهنه یا نیمه‌برهنه‌ی دیگران لذت جنسی می‌برند (voyeurs).

خودنمایی‌کردن به ما احساس قدرت می‌دهد و قدرت همیشه جذابیت سکسی دارد.

در فانتزی‌هایمان نمایش‌ بدن برهنه‌مان برای مورد تشویق قرارگرفتن، هم‌چونین به کاهش ترس ما از این کمک می‌کند ‌که بدنمان در زندگی واقعی به‌اندازه‌ی‌کافی خوب نیست.

فانتزی جنسی‌تان درباره‌ی شما چه می‌گوید؟
تریسی می‌گوید که تمایل به دیدن دیگران در حال سکس به معنای اعتمادبه‌نفس جنسی است.

سکس سه‌نفره، جابه‌جایی شریک و سکس گروهی

زمانی‌که زنان درباره‌ی سکس گروهی رویاپردازی می‌کنند، بدون شک خواسته‌شان ستاره‌ی-جمع‌بودن است و تقریبن همیشه به چیزی که می‌خواهند می‌رسند.

این نوع از سکس برای مردان بیشتر درباره‌ی توانایی ارضاکردن بیش از یک زن است.

این‌گونه فانتزی‌ها ترکیب تندی از خودنمایی (exhibitionism)، ارضای شهوت با نگاه (voyeurism)، کنجکاوی دوجنسگرایانه (bi-curiosity) – درصورتی‌که هم‌جنس در جمع باشد – و یک گرایش شدید انسانی به زیاده‌خواهی (اگر فردی احساس خوبی دارد دیگران باید احساس بهتری داشته باشند) است.

دیدن دیگران در حال سکس

نظرسنجی‌های زیادی نشان داده‌اند که دیدن عکس‌های تحریک‌آمیز، زنان را به اندازه‌ی مردان تحریک می‌کند. درنتیجه، منطقی است که نگاه‌کردن برای ما زنان هم از نظر جنسی به‌همان‌اندازه لذت‌بخش باشد.

دیدن دیگران در حال سکس در زندگی واقعی لذت‌بخش‌تر از دیدن فیلم پورنو است چراکه می‌توان آن‌ها را واقع‌گرایانه‌تر مقایسه کرد.

همه‌ی ما عاشق این هستیم که فکر کنیم در تخت‌خواب عالی هستیم و دیدن دیگران به این معناست که می‌توانیم بفهمیم تا چه اندازه معشوقه‌ی خوبی هستیم.

این (علاقه) به اعتمادبه‌نفس جنسی (sexual confidence) هم اشاره دارد: شما می‌توانید به دیگران یکی دو چیز یاد بدهید.

زن با زن

نانسی فرایدی (Nancy Friday) نویسنده‌ی کتاب بدنام سکرت گاردن (Secret Garden) که درباره‌ی فانتزی‌های زنانه است می‌گوید: «برای زنان داشتن فانتزی‌های جنسی درباره‌ی زنان دیگر امری رایج است درصورتی‌که مردان به‌ندرت درباره‌ی مردان دیگر رویاپردازی می‌کنند».

زنان بسیار کم در معرض انتقاد تابوی اجتماعی همجنسگرابودن قرار می‌گیرند. احتمالن به این دلیل که همجنسگراستیزی جامعه نسبت به زنان همجنسگرا بسیار کم‌تر از مردان همجنسگرا است.

بیشتر زنانی که درباره‌ی زنان دیگر رویاپردازی می‌کنند، همجنسگرا یا دوجنسگرا نیستند: ساده بگوییم، فکرکردن درباره‌ی چیزی به معنای همجنسگرابودن شما نیست.

مراقب به‌اشتراک‌گذاشتن این یکی باشید: دیدن شما با زنی دیگر یکی از اصلی‌ترین فانتزی‌های مردانه است.

به‌خصوص اگر او فکرش را حسابی درگیر این کرده باشد که برای جشن تولد بعدی‌اش چه چیز خاص و غافلگیرانه‌ای را می‌تواند برنامه‌ریزی کند.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

۱ اشاره به فیلم Fifty Shades Of Grey

منبع: Daily Mail Online

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله