آیا قربانی خشونت خانگی هستید؟ یک یا چند نفر از اعضای خانواده‌، شما را مورد آزار جنسی و یا خشونت جسمی قرار داده‌اند؟ از همسر خود به‌خاطر ضرب‌و‌شتم می‌ترسید؟ و یا یکی از قربانیان خشونت خانگی را می‌شناسید؟

سازمان حمایت از قربانیان خشونت خانگی «خانه امن» به کمک آسیب‌دیدگان خواهد آمد. خانه امن گروهی متشکل از فعالان اجتماعی است که خشونت خانگی را به‌عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی مورد هدف قرار داده است و برای پیشگیری، مقابله و کاهش آن تلاش می‌کند.

کاهش خشونت خانگی با آموزش، ظرفیت‌سازی، گفت‌وگو و مشارکت جامعه نتیجه خواهد داد. به‌همین‌دلیل، خانه امن علاوه بر قربانیان خشونت خانگی از کسانی که شاهد این خشونت‌ها هستند می‌خواهد تا با تماس با آن‌ها به قربانی کمک کنند.

مشاوره‌ی حقوقی رایگان و بهره‌گرفتن از وکیل‌های خانواده برای قربانیان از مهم‌ترین خدمات این سازمان است.

برای دسترسی راحت‌تر همه‌ی افراد جامعه به خدمات این سازمان، روش‌های مختلفی برای تماس با خانه امن در ایران وجود دارد:

ارتباط با خانه امن

شماره‌ی تماس با خانه امن: ۸۵۳۱۲۶۰۰-۰۲۱

در هر زمان می‌توان با این شماره تماس گرفت و پیغام صوتی گذاشت. مشاوران خانه امن روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب به تماس‌ها پاسخ خواهند داد. برای رویدادهای فوری و دسترسی سریع به کمک، اورژانس اجتماعی ایران با شماره‌‌ی تماس ۱۲۳ هم وجود دارد.

اگر امکان تماس تلفنی ندارید اما به مشاوره‌ی حقوقی نیازمند هستید و یا اگر کسی را می‌شناسید که به این کمک نیاز دارد، می‌توانید این فرم را پر کنید تا با شما تماس گرفته شود https://goo.gl/jPEoqL

خانه امن در تلگرام با شناسه‌ی @KhanehAmnTelegram حضور دارد.

نشانی [email protected] برای مکاتبه با خانه امن در دسترس کاربران است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله