ستایش دختر افغان
ستایش شش‌ساله که در ورامین به قتل رسیده است

زمانی که پدر ستایش٬ اطلاعیه‌ی مفقود شدن دخترش را منتشر می‌کرد٬ جسد بی‌جان دخترک در اسید می‌سوخت. سایت خبری احیا روز چهارشنبه بیست و ششم فروردین ۱۳۹۵ خبر پیدا شدن بقایای جسد یک دختربچه‌ی شش‌ساله‌ی افغانستانی را در خیرآباد ورامین منتشر کرد. خبری که در آن ادعا شده بود٬ پسر هفده‌ساله‌ای پس از ربودن ستایش شش‌ساله٬ او را به قتل رسانده است و سپس با ریختن اسید روی پیکر بی‌جان دخترک٬ تلاش کرده است آثار جنایت را از بین ببرد. تلاشی که البته نافرجام ماند و بقایای جسد مقتول در خانه‌ی قاتل کشف شد و نوجوان هفده‌ساله توسط پلیس دستگیر شد. احیانیوز در پایان مطلب می‌نویسد:

«گزارش پزشکی قانونی تا این زمان منتشر نشده اما اطلاعاتی مبنی بر تجاوز به عنف در این جنایت هولناک بسیار محتمل و قابل پیش بینی می باشد.»

یک روز بعد «سایت خبری فرارو» در مقاله‌ای به قلم امیر هاشمی مقدم که به بررسی ابعاد ماجرا می‌پردازد٬ ضمن تایید تجاوز٬ شرح ماجرا را این‌گونه بیان می‌کند که پسر نوجوان، دختربچه‌ی شش‌ساله را به خانه می‌برد، به او تجاوز می‌کند، باضربه‌های چاقو به قتل می‌رساند و برای پاک‌کردن آثار جرم، سعی می‌کند جسد را با اسید از بین ببرد که درنهایت موفق نمی‌شود، سپس از دوستش کمک می‌خواهد و دوستش نیز از طریق پدرش و یکی از معتمدین محل، پلیس را مطلع می‌کند که منجر به دستگیری قاتل شده‌است.

رفتار شتابزده و اشتباه‌های سریالی پسر نوجوان٬ می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که متجاوز٬ بعد از تجاوز به عمق فاجعه‌ای که او در بطنش قرار دارد٬ پی برده است و این هشداری است که جامعه باید آن را جدی بگیرد.

ژوپی‌آ ضمن اعلام همدردی با خانواده‌ی قربانی٬ در مطلبی جداگانه به بررسی زوایای کمتر دیده‌شده‌ی این جنایت خواهد پرداخت.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله