Photo by Don Arnold/Getty Images

نتیجه‌ی تحقیقات دانشمندان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد که تولد نوزاد با استفاده از سلول‌های والدین هم‌جنس امکان‌پذیر است.

موفقیت جدیدی در تحقیقات سلول‌های بنیادین نشان داده است که تنها پس از دو سال زوج‌های هم‌جنس می‌توانند فرزندان زیستی خود را داشته باشند.

محققان دانشگاه کمبریج در یافته‌ی جدید خود استفاده از سلول‌های پوست والدین هم‌جنس جهت تولد یک نوزاد را امکان‌پذیر می‌دانند.

دانشمندان برای نخستین‌بار نشان دادند که تخمک انسانی و سلول‌های اسپرم را می‌توان با استفاده از سلول‌های بنیادی دو فرد بالغ ساخت.

دانشمندان می‌گویند این روش می‌تواند به معنای بچه‌دارشدن زوج‌های هم‌جنس تنها در مدت زمانی دو سال باشد.

A new born baby takes the finger of his mother after the delivery, on September 17, 2013 at the Lens hospital, northern France. AFP PHOTO PHILIPPE HUGUEN (Photo credit should read PHILIPPE HUGUEN/AFP/Getty Images)

آن‌ها علاوه بر سلول‌های بنیادین جنین از سلول‌های پوستی پنج فرد بالغ متفاوت هم استفاده کردند.

تاکنون از ده اهداکننده استفاده شده است و سلول‌های نطفه‌ی جدید همه‌ی آن‌ها هم تهیه‌ شده است.

این تیم که دانشگاه کمبریج و «انجمن ویزمن» در اسرائیل را شامل می‌شود، توسط موسسه‌ی خیریه‌ی تحقیقات پزشکی «ولکام تراست» حمایت می‌شود. آن‌ها هم‌چونین سلول‌های بنیادین مهندسی‌شده را با سلول‌های انسانی جنین مقایسه کردند تا از دارابودن ویژگی‌های یک‌سان آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

«عظیم سورانی» مدیر این پروژه، به گزارشگر «ساندی‌تایمز» گفت: «ما اولین و مهم‌ترین قدم این روند را با موفقیت پشت‌سر گذاشتیم و آن، نشان‌دادن توانایی‌مان برای ساخت این سلول‌های بنیادین انسانی در یک ظرف است. هم‌چونین به این مهم دست‌ یافتیم که یکی از چیزهایی که در این سلول‌های نطفه‌ اتفاق می‌افتد، جهش‌های اپی‌ژنتیک یا اشتباه‌های سلول است که به‌واسطه‌ی سن رخ می‌دهد و این جهش‌ها حذف شده‌اند».

پیوند به منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله