قربانی حمله‌ی فیزیکی همجنسگراستیزان در آمستردام
فرد قربانی حمله‌ی همجنسگراستیزانه در آمستردام

روز شنبه، ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۷ (برابر با ۷ آوریل ۲۰۱۸)، یک مرد همجنسگرای ۳۲ ساله‌ی ایرانی در منطقه‌ی «اوفرلاندن» (Oeverlanden) در غرب آمستردام که محل ملاقات همجنسگرایان و مردان همجنس‌خواه است، مورد حمله قرار گرفت.

یکی از شاهدان عینی گفته است که افراد مهاجم به این مرد همجنسگرا، یک زن و دو مرد هلندی ساکن آمستردام بوده‌اند. او درحالی‌ مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد که توسط این افراد متوقف می‌شود و وادار به پاسخ به سوال‌هایی با محتوای نژادپرستانه، اسلام‌ستیزانه و همجنسگراستیزانه می‌شود. این افراد با مرد همجنسگرا وارد صحبت می‌شوند که «چطور ممکن است او هم مسلمان و هم همجنسگرا باشد؟» و درحالی‌که او مشغول پاسخ‌دادن به آن‌ها می‌شود که «من به اسلام اعتقاد ندارم» به او حمله‌ می‌کنند و او را از ناحیه‌ی صورت مورد آسیب قرار می‌دهند.

پس از گزارش ماجرا توسط فرد شاهد به پلیس، نیروهای پلیس با حضور در آن منطقه موفق به بازداشت هر سه فرد مهاجم می‌شوند. میزان محکومیت آنها با حضور در دادگاهی که در آینده تشکیل خواهد شد، مشخص می‌شود.

مدتی پیش نیز تمامی تابلوهای تبلیغاتی شرکت Suit Supply که دو مرد را در حال بوسیدن نشان می‌‌داد مورد حمله‌ی گسترده در سطح شهر قرار گرفت. این حمله باعث ایجاد کمپین سراسری بوسه در تابلوهای تبلیغاتی آمستردام شد.

شهر آمستردام به تازگی شاهد افزایش خشونت فیزیکی علیه همجنسگرایان است. تعداد گزارش‌های دریافتی پلیس صورتی در آبی (Roze in Blauw) که واحد حمایت از افراد کوییر است، در دوازده ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

کشور هلند از پیشروترین کشورها در زمینه‌ی حقوق کوییرها است و اولین کشوری است که ازدواج دو همجنس را در سال ۲۰۰۱ قانونی اعلام کرد. با این‌حال، زوج‌های همجنس از سال 1998 تحت قرارداد پیوند مدنی (Geregisteerd partnerschap – Civil Union Partnership) می‌توانستند از تمامی حقوق یک زوج دگرجنسگرا برخوردار باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله