با پرسش‌های جنسی فراوانی روبه‌رو هستید؟ می‌توانید این پرسش‌ها را از ژوپی اسب تک‌شاخ گروه ژوپی‌آ بپرسید. در این‌باره در <a href="/ask/" target="_blank">این لینک</a> بیشتر بخوانید.
با پرسش‌های جنسی فراوانی روبه‌رو هستید؟ می‌توانید این پرسش‌ها را از ژوپی اسب تک‌شاخ گروه ژوپی‌آ بپرسید. در این‌باره در این لینک بیشتر بخوانید.

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]

[gdlr_styled_box content_color=”#ffffff” background_color=”#d55949″ corner_color=”#9b0000″ ]

[gdlr_icon type=”fa-question-circle” color=”#ffffff” size=”45px” ]

سلام

می‌خواستم راجع به فتیش ازتون بپرسم. این‌که فتیش چیزی رو داشتن از چه‌چیزی نشات می‌گیره؟ آیا تو خود ژن صورت می‌گیره یا تو دوره‌ای از زندگی بر اساس یک‌سری تغییرات در هورمون جنسی ایجاد می‌شه؟

بنده مرد هستم و فتیش پا دارم. یعنی پای خانم‌ها مانند یه‌سری نقاط برجسته‌شون برای من تحریک‌آمیزه. یعنی این علاقه به پای برهنه از بچگی در من وجود داشت و بچه که بودم وقتی پای برهنه‌ی خانمی رو می‌دیدم به اون حس خاصی داشتم. نه البته عین الان که حالت جنسی داره بلکه یک حالتی بود که من مثلن می‌خواستم پای اون خانم رو در آغوش بگیرم. الانم سوالم اینه که از کجا می‌آد این فتیش و آیا می‌شه جلوش‌و گرفت یا نه؟

[/gdlr_styled_box]

[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]
[gdlr_styled_box content_color=”#333333″ background_color=”#aaaaaa” corner_color=”#333333″ ]

از ژوپی بپرس لوگو

سلام همراه عزیز،

 اشراف‌زاده‌ای با شلاق اثر Martin van Maële

فتیش به علاقه‌ی جنسی خارج از اندام جنسی گفته می‌شه. در روان‌شناسی سنتی، فتیش نوعی انحراف محسوب می‌شده اما در روان‌شناسی جدید، فتیش جزئی از علافمندی‌های جنسی و «نرمال(!)» افراد تلقی می‌شه. امروزه فتیش‌های زیادی وجود داره که معمولن به‌عنوان انحراف شناخته نمی‌شند. یکی از بارزترین فتیش‌هایی که در روان‌شناسی و پزشکی نه انحراف محسوب می‌شه و نه بیماری، فتیش پاست. فتیش به بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های جنسی،  کفش، فتیش درد لذت‌بخش و از این دست هم جزو انحراف محسوب نمی‌شند.

فتیش پا یکی از قدیمی‌ترین، باسابقیه‌ترین و پرطرفدارترین فتیش‌هاست. آمار نشون می‌ده که نزدیک به نیمی از کل فتیش‌ها مربوط به پاست. دو سوم از کل فتیش به اسباب‌بازی و ابزار جنسی هم مختص به پاپوش، جوراب و کفش هست. همین‌طور فتیش پا در مردها بیشتر از زن‌ها شایعه.

تحقیق‌های متنوعی در مورد فتیش پا انجام شده که یکی از معتبرترین اون‌ها مربوط به دکتر راماشاندران در کتاب «اشباحی در مغز» است. او در این کتاب تحقیق‌هایی کرده که بسیاری از افراد نسبت به عضوهایی که ندارند یا داشتند اما از دست‌ دادند دچار توهم می‌شند. مثلن بعضی از افرادی که در جنگ دچار قطع عضو شدند، هیچ‌وقت از نظر عصبی، اون عضو رو جداشده نمی‌بینند. یعنی همیشه مغزشون به اون‌ها اعلام می‌کنه که اون عضو قطع‌شده وجود داره! این افراد اکثرن در طول زمان و با تجربه و منطق متوجه نبود عضو می‌شند. به‌عبارت‌دیگه مغز خیلی از افراد دچار توهمی طبیعی و نرمال نسبت به یک عضوه که واقعیت نداره. یکی از این افراد که دکتر راماشاندران روش تحقیق‌های زیادی کرده، توسط پایی که قطع‌شده‌ بود به ارگاسم می‌رسید!

foot fetish

 

دکتر دزموند موریس که در روان‌شناسی حیوانات شناخته‌شده‌ست معتقده که فتیش پا نوعی از تقلید یا نقش‌پذیری اشتباهه (یا شاید بهتره بگیم نقش‌پذیری مشتبه) که در جانواران زیادی به چشم می‌خوره. درست مثل مرغابی‌های مهاجری که به‌دنبال یک هواپیمای کوچیک به‌راه افتادند. این به مفهوم نقش‌پذیری ذهن از چیزی‌ست که برای اون منظور نبوده. دکتر موریس در مورد نقش‌پذیری و فتیش پا اشاره می‌کنه که ذهن به شکل قوی معتقد می‌شه که پا عضو جنسی‌ست و درست مثل سایر عضوهای جنسی از اون لذت می‌بره. درواقع، علاقه‌‌ی جنسی به پا یک فرمان عصبی از مغزه و می‌تونه به‌اندازه‌ی علاقه‌‌ی جنسی هنگام دخول قوی‌ باشه.

 

در فلسفه اما ژرژ باتای علاقه‌‌ی جنسی به پا رو جزوی از ذات جنسی انسان می‌دونه.

 

بااین‌وجود، در دین هم بوسه‌زدن بر پا جزوی از اعمال دینی محسوب می‌شه، وقتی که می‌خوان ارزش زیادی به فرد مقابل بدهند یا احترام زیادی قائل بشوند.

پاپ فرانیس بر پای نوکیشان مسیحی در جشن تعمید بوسه می‌زند
پاپ فرانیس بر پای نوکیشان مسیحی در جشن تعمید بوسه می‌زند

 

یکی از مفتی‌های مسلمان پاکستان هم بر پای زنان نومسلمان بوسه می‌زند
یکی از مفتی‌های مسلمان پاکستان هم بر پای زنان نومسلمان بوسه می‌زند

 

بوسه نوری‌زاد بر پای کودک بهایی
بوسه نوری‌زاد بر پای کودک بهایی

اما در همه‌ی این‌ها یک نکته‌ی مهم پنهان هست و اون این‌که انسان یک موجود با یک علاقه‌ی ثابت نیست که از روی هم و یا یک قانون ثابت کپی‌ شده باشه. اصل آزادی بشر می‌گه تا وقتی حق دیگران رو زیر پا نگذاشتی، می‌تونی تنوع و رنگارنگی خودت رو حفظ کنی. برای همین فتیش پا یا حتا فتیش‌های تندتر مثل نقش‌پذیری، خشونت لذت‌بخش در سکس و خیلی چیزهای دیگه با دسته‌ی «انحراف» یا «بیماری» فاصله‌ی زیادی دارند؛ اگرچه که عرصه‌های محافظه‌کار مثل دین یا علوم سنتی قرون وسطا به قبل، هرنوع تنوعی را محکوم می‌کنند.

موفق باشید.

[/gdlr_styled_box]
[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_notification icon=”fa-flag” type=”color-background” background=”#1E90E8″ color=”#ffffff”]

برای تماس با ژوپی، اسب تک‌شاخ و دانای کل مساله‌های جنسی، می‌توانید به ask [at] joopea [dot] com ایمیل بفرستید. درباره‌ی حفظ امنیت و ناشناس‌ماندن هنگام تماس با تک‌شاخ در این لینک بیشتر بخوانید.

[/gdlr_notification]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله