ترامپ به مراتب یکی از سست‌ترین رییس‌جمهورهای ایالات متحده نسبت به هم‌حزبی‌های خود است؛ به این معنا که حزب جمهوری‌خواه آمریکا که یکی از دست‌راست‌ترین احزاب دنیا محسوب می‌شود یکی از بی‌ثبات‌ترین نامزدهایی که ممکن بود را به کاخ سفید می‌فرستد.

اما این انتخاب مردم ایالات متحده چه معنایی برای آینده‌ی حقوق همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسی‌ها و سایر اقلیت‌های جنسی در برخواهد داشت؟

trump_for_lgbt

حقوق اقلیت‌های جنسی

اقلیت‌های جنسی شاید اولین گروه در شاخه‌ی حقوق جنسی است که در تیررس حزب جمهوری‌خواه قرار دارد. ترامپ به عنوان یک جمهوری‌خواه متعصب یکی از سست‌ترین نقطه‌نظرها در حمایت از حقوق همجنسگراها، دوجنسگراها و تراجنسی‌ها را دارد.

با این وجود بسیاری از همجنسگرایان، دوجنسگرایان و سایر اقلیت‌های جنسی دلایلی برای حمایت از ترامپ داشته‌اند.gays for Trump

برخی معتقدند که «وی تنها نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده بوده‌است که پرچم رنگین‌کمان را بالا برده‌است». برخی نیز در پی کشتار کلوپ شبانه در اورلاندو و به خاطر سیاست‌های نژادپرستانه از وی طرفداری کردند. ترامپ در توییتر خود نیز به صراحت به این نکته اشاره کرده‌است. جدای از درستی یا نادرستی این دیدگاه‌ها نگاهی کوتاه به اظهارنظرهای ترامپ در مورد اقلیت‌های جنسی می‌کنیم.

دیدگاه ترامپ در مورد اقلیت‌های جنسی

  • وی به صراحت اعلام کرده است که ازدواج را فقط بین یک زن و یک مرد می‌داند. وی در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ایی با فاکس‌نیوز اعلام کرده‌بود در صورت رسیدن به کاخ‌سفید از قدرت خود برای بازپس‌گیری حق ازدواج همجنس‌ها استفاده خواهد کرد. مخالفت‌های پی‌درپی وی با ازدواج همجنس‌ها در گزارش مفصلی در وبسایت کمپین حقوق بشر منتشر شده‌است. در بخش دیگری از همین گزارش  وی بارها اشاره می‌کند که معتقد به حق فرزندخواندگی برای زوج‌های همجنس نیست.
  • وی دو نفر از اعضایی را در کابینه‌ی آینده‌ی خود وارد کرده‌است که مخالفت آن‌ها با حقوق برابر برای اقلیت‌های جنسی زبان‌زد است. یکی از این افراد نخست‌وزیر آینده وی مایک پنس است. مایک پنس معتقد است که بودجه‌ایی که برای پیگیری و درمان ایدز صرف می‌شود را باید صرف درمان الکتریکی همجنسگرایان و تبدیل آن‌ها به دگرجنسگرا کرد. این روش مدت‌هاست که در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی غیرمجاز اعلام شده‌است.
  • قانون حمایت از اقلیت‌های جنسی یکی از قوانینی است که در دوره ریاست جمهوری اوباما به تصویب رسید. این قانون اعلام می‌کند که هیچ فردی اجازه ندارد به خاطر گرایش/هویت جنسی از دادن سرویس به مشتری خودداری کند. همچنین کارفرمایان اجازه ندارند تا به خاطر گرایش/هویت جنسی فردی را اخراج‌کرده یا در حق او تبعیض قائل شوند. مایک پنس نخست‌وزیر آینده تایید کرده‌است که در صورت رییس‌جمهوری ترامپ قانون حمایت از اقلیت‌های جنسی که اوباما با تلاش فراوان به تصویب رساند را ملغی خواهد کرد.
  • به نظر ترامپ قانون آزادی دین بر قانون حقوق برابر ارجحیت دارد. بنا بر نظر ترامپ، افراد اجازه دارند تا به خاطر پیروی از دین خاص نسبت به اقلیت‌های جنسی تبعیض‌آمیز برخورد کنند.
  • گرچه ترامپ در اعلام‌نظرهای خود به صراحت نگفته‌است که چه دیدگاهی نسبت به افراد تراجنسی دارد اما وی قانون استفاده از دستشویی‌های عمومی در ایالت کارولینای شمالی که علیه تراجنسی‌ها وضع‌شده بود را محترم می‌شمارد.

ترامپ و مایک پنس

ترامپ پایین‌ترین استقبال اقلیت‌های جنسی تا کنون را داشته‌است. همچنین پس از اعلام نتایج رای‌گیری در ایالات متحده بسیاری از اقلیت‌های جنسی از اینکه سایر هم‌وطن‌هایشان نسبت به جان و آینده‌ی آن‌ها بی‌تفاوت هستند گلایه‌کرده‌اند. به عبارت دیگر بسیاری از آمریکایی‌های همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسی این انتخاب را مساوی خطری برای آینده‌ی خود می‌دانند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله