رابطه جنسی با کاندوم

تحقیق جدیدی که در دانشگاه اراسموس روتردام در هلند بر روی سه‌هزار نوجوان دختر و پسر در طول دوسال صورت گرفته است، نشان می‌دهد که نوجوانانی که با والدین خود ارتباط بهتری دارند، دیرتر به سمت رابطه‌ی جنسی می‌روند.

این تحقیق همچنین نشان داده که رابطه‌ی خوب بین مادر و فرزند دختر نقش تعیین‌کننده‌ایی در سن شروع رابطه‌ی جنسی و همچنین رعایت سلامت جنسی در این فرزندان دارد. شدت این تاثیر در بین پدرها و فرزندان پسر کمتر است. آنچنان که در تحقیق آمده‌است، کمتر حضور داشتن پدرها و فرزندان پسر در کنار هم در خانه دلیل اصلی کاهش این تاثیر است.

فرزندانی که راحت‌تر با والدین خود درد و دل می‌کنند، درصد بالاتری را در استفاده از کاندوم و سایر وسایل پیشگیری و سلامت داشته‌اند. این فرزندان با احتمال بیشتری پس از سن ۱۶ سالگی به سکس رو می‌آورند.

این تحقیق اشاره‌کرده‌است نوجوانانی که در سن بالاتر از ۱۶سالگی اولین رابطه‌ی جنسی را برقرار می‌کنند، آگاهی بیشتری در استفاده از وسایل پیگیری و سلامت جنسی مانند کاندوم دارند. در هلند ۸٪ نوجوانان پیش از سن ۱۶ سالگی اولین تجربه‌ی جنسی خود را دارند. این درحالی‌ست که پسران دو برابر دختران احتمال برقراری سکس زیر سن ۱۶ سالگی را داشته‌اند.

منبع: NOS

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله