ازدواج و همجنسگرایی
با پرسش‌های جنسی فراوانی روبه‌رو هستید؟ می‌توانید این پرسش‌ها را از ژوپی اسب تک‌شاخ گروه ژوپی‌آ بپرسید. در این‌باره در این لینک بیشتر بخوانید.

 

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]

[gdlr_styled_box content_color=”#ffffff” background_color=”#d55949″ corner_color=”#9b0000″ ]

[gdlr_icon type=”fa-question-circle” color=”#ffffff” size=”45px” ]

سلام.

مردی هستم ۴۵ ساله از تهران که از حدود هفت‌سالگی گرایش همجنسگرایی داشتم که از حدود ده سالگی منجر به همجنس‌بازی شد که تا دوران جوانی هم ادامه داشت. در سن ۲۵ سالگی و پس از ازدواج فکر کردم این مساله از بین می‌رود ولی متاسفانه هیچ تغییری نکرده‌است و هنوز مبادرت به همجنس‌بازی کرده و گاهن خودارضایی می‌کنم. لطف بفرمایید آیا راهکاری دارد یا خیر؟ آیا قابل معالجه هستم؟

با سپاس

[/gdlr_styled_box]

[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_row]
[gdlr_column size=”1″]
[gdlr_styled_box content_color=”#333333″ background_color=”#aaaaaa” corner_color=”#333333″ ]

از ژوپی بپرس لوگو

سلام همراه عزیز،

گرچه که سوال شما کوتاه به نظر می‌رسد اما از چند بخش متفاوت تشکیل شده‌است:

  • آیا خودارضایی بد است؟
  • آیا خودارضایی بعد از ازدواج بد است؟
  • همجنس‌بازی و همجنسگرایی چیست؟
  • آیا همجنسگرایی با ازدواج با یک غیرهم‌جنس از بین می‌رود؟ آیا اساسن همجنسگرایی از بین می‌رود؟
  • حداقل سن برقراری سکس چقدر است؟ آیا این سن برای سکس بین دو هم‌جنس متفاوت از دو غیرهم‌جنس است؟

 

خودارضایی و ازدواج

سوال اول و دوم در مورد خودارضایی است. مساله‌ی خودارضایی بارها در مطلب‌های پیشین بحث شده‌است. مثلن می‌توانید به این مطلب یا این یکی یا این یکی مراجعه کنید. در این مطلب‌ها به‌تفصیل در مورد خوبی یا بدی خودارضایی صحبت شده‌است. برای همین من به پاسخی کوتاه بسنده می‌کنم: خیر، خودارضایی بد نیست. خودارضایی به معنی خیانت به همسر نیست و با ازدواج هم از بین نمی‌رود. اگر مایل به کنکاش در این زمینه هستید، می‌توانید به این صفحه که تمامی مطلب‌های مرتبط با خودارضایی را در خود دارد مراجعه کنید.

 

همجنسگرایی و همجنس‌بازی

سوال سوم و چهارم شما در خصوص علاقه و کشش جنسی به هم‌جنس است. برخی مایل‌اند که این موضوع را همجنسگرایی بنامند و برخی هنوز به رسم قدیم آن را همجنس‌بازی خطاب می‌کنند. در هرحال در هردوی این واژه‌ها موضوع علاقه‌ی دو فرد بالغ و هم‌جنس به همدیگر مطرح‌است. موضوع همجنسگرایی هم مانند خودارضایی بارها و بارها در مطلب‌های قدیمی بحث شده‌است. نمونه‌ی این مطلب‌ها را در اینجا، اینجا، اینجا و مجموع آن‌ها را در این لینک می‌توانید ببینید.

اما اگر بخواهم کوتاه پاسخ بدهم، شما بیمار نیستید، شما همجنسگرا هستید. یعنی علاقه‌ی جنسی و عاطفی شما به هم‌جنس خود شماست. همجنسگرایی بیماری نیست، درمان نمی‌شود و به مرور زمان رفع نمی‌شود. به‌همین‌دلیل ازدواج، گذشت زمان و رابطه‌ی جنسی با غیرهم‌جنس کمکی به رفع این احساس طبیعی در شما نمی‌کند. به‌همین‌دلیل است که بعد از ازدواج هم‌چنان به هم‌جنس‌های خود علاقه‌ی جنسی دارید. اینکه چه راهکاری برای بهبود رابطه‌ی خود با همسرتان دارید، موضوع مفصل دیگری است اما اگر به دنبال خلاص‌شدن از دست حس همجنسگرایی هستید، بر اساس علم روان‌شناسی این کار ممکن نیست.

اما شما در این موضوع تنها نیستید. بسیاری از افراد همجنسگرا به‌خاطر جامعه مجبور به ازدواج با غیرهم‌جنس شده‌اند. در این بین افراد مشهوری مثل التون جان و ریکی مارتین هم هستند. قطعن تعداد این افراد بسیار زیاد است اما ما هنوز آن‌ها را نمی‌شناسیم.

 

حداقل سن برای برقراری رابطه‌ی جنسی

قسمت آخر سوال شما در مورد حداقل سن لازم برای ایجاد ارتباط جنسی است. قطعن موضوع کنجکاوی جنسی با رابطه‌ی جنسی متفاوت است. اکثر کودکان از سنین خیلی پایین علاقه به کشف دارند. همین موضوع باعث بازی‌های شبه-جنسی می‌شود. این موضوع با خود سکس متفاوت است. قطعن برای سکس بالغانه حداقل بلوغ سنی نیاز است. بلوغ سنی اما بستگی زیاد به محیط و جامعه دارد. مثلن در هلند حداقل سن برای ایجاد سکس در نظر نگرفته‌اند. اما حداکثر تفاوت سنی برای سکس با زیر ۱۶ سال، ۵ سال است. یعنی اگر فرد زیر ۱۶سال با فردی که ۵ سال از خود او بزرگ‌تر است سکس کند، والدین فرد کم‌سن می‌توانند به پلیس شکایت کنند. با این نفصیل می‌توان سن سکس آزاد در هلند را ۱۶سال در نظر گرفت. این سن برای هم‌جنس‌ها و غیرهم‌جنس‌ها تفاوتی ندارد.

امیدوارم کمک کوچکی به شما کرده باشم.
موفق باشید.

[/gdlr_styled_box]
[/gdlr_column]
[/gdlr_row]

[gdlr_notification icon=”fa-flag” type=”color-background” background=”#1E90E8″ color=”#ffffff”]

برای تماس با ژوپی، اسب تک‌شاخ و دانای کل مساله‌های جنسی، می‌توانید به ask [at] joopea [dot] com ایمیل بفرستید. درباره‌ی حفظ امنیت و ناشناس‌ماندن هنگام تماس با تک‌شاخ در این لینک بیشتر بخوانید.

[/gdlr_notification]

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله