یکی از دانشجویان لزبین دانشگاه کلمبیا که در اتاق خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، از این دانشگاه به‌دلیل ناتوانی در حمایت از او، شکایت‌م ی­‌کند. او دانشگاه را به نقض قوانین حمایتی مرتبط با جنسیت و گرایش‌ جنسی متهم کرد.

امیلیا راسکین فریز، دانشجوی سال دوم و مدافع حقوق اقلیت­‌های جنسی گفت که او  در آغاز، توسط یک مرد ناشناس در تاریخ 5 اکتبر 2015 مورد تجاوز قرار گرفت. او درحالی‌که مرد بر روی او قرار داشت، از خواب بیدار شد و پس از مدت‌زمان کوتاهی به‌دلیل شدت درد بیهوش‌ شد؛ امیلیا زمانی به‌ هوش آمد که مرد ناشناس با به‌تن‌داشتن لباس زیر خود در حال ترک اتاق بود.

او در آن‌زمان به‌طور رسمی این واقعه را گزارش‌ نکرد و تنها از بخش­‌های مختلف دانشگاه کمک خواست و هیچ‌یک از آن­‌ها نتوانستند تحت قوانین حمایتی مرتبط با جنسیت و گرایش‌ جنسی و سیاست­‌های سوء‌رفتار جنسی دانشگاه به او کمکی کنند.

امیلیا گفت: «من از دانشگاه کلمبیا شکایت می­‌کنم زیرا خشم مرا برانگیختند».

زمانی‌که او با شکایت از درد زیاد ناشی از تجاوز به بخش پزشکی دانشگاه مراجعه کرد، پزشک معالج او بدون پرسش از این‌که آیا او مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌ است یا خیر، به او گفت نباید چونین رابطه‌ی جنسی خشنی را دوباره تکرار کند.

یک هفته بعد امیلیا با برقراری تماس تلفنی به بخش مرتبط با تجاوز جنسی دانشگاه، محل اقامت جدیدی را برای خود خواستار شد و پرستار پاسخگو که هیچ­‌گونه اطلاعاتی در این زمینه نداشت، در مقابل از او خواست که داروهای ضد بارداری مصرف‌ کند و پلیس را از این ماجرا آگاه‌ سازد. اما او نمی­‌خواست این اتفاق برای او خبرساز شود و تنها خواسته‌ی او احساس امنیت دوباره بود.

امیلیا: «از این‌که نمی­‌دانستم چرا من را مورد هدف خود قرار داده‌ بود و نتوانستم او را شناسایی کنم احساس شرمساری کردم».

زمانی‌که به‌دلیل عدم احساس امنیت به اداره‌ی خوابگاه­‌های دانشگاه مراجعه کرد تا شاید بتواند محلت سکونت خود را تغییر دهد، به او گفته‌ شد که علاوه بر پرداخت پانصد دلار، خانواده‌ی خود را هم می­‌بایست در جریان قرار دهد و او به‌ناچار در محل سکونت قبلی خود باقی‌ ماند.

در اوایل ماه اکتبر ۲۰۱۵، شکایت خود از تجاوز صورت‌گرفته را به معاونت اجرایی دانشگاه کلمبیا اعلام‌ کزد اما در سایه‌ی قوانین دانشگاه، این شکایت­‌نامه هرگز به اداره‌ی سوء‌رفتار مرتبط با جنسیت دانشگاه نرسید.

کمتر از یک ماه بعد، در تاریخ ۱۴ دسامبر، امیلیا برای دومین‌بار توسط مرد مهاجمی که در بیرون از خوابگاه منتظر او بود، مورد تجاوز قرار گرفت. حمله‌ی دوم که به اعتقاد امیلیا توسط همان مرد صورت گرفته­‌ بود، به‌شدت وحشیانه بود.

براساس شکایت­‌نامه، پیش از تجاوز به­‌وسیله‌ی اشیایی مانند شانه‌ی سر، قیچی و ریش­‌تراش، دستان او را با شارژر تلفن همراهش به یکدیگر گره‌ زده‌ بود و دهانش را هم با لباس­‌های تنش بسته‌ بود و در گوشش زمزمه می­‌کرد که «آیا هم‌چونان همجنسباز هستی؟».

روز بعد، امیلیا برای پارگی­‌های واژنی، بریدگی­‌های ران‌ پا و پیچ­‌خوردگی مچ دستانش در بیمارستان «لوک» مورد معالجه قرار گرفت.

پیوند به منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله