سال 2018 میلادی مبارک

ژوپی‌آ فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ و زمانی آغاز کرد که تمامی اعضا در ایران برای حقوق اقلیت‌های جنسی مبارزه می‌کردند. اغلب ژوپی‌آ را از طریق کارگاه خبر می‌شناسند؛ پایگاهی که اطلاعات مرتبط با سلامت و آموزش جنسی را در اختیار مخاطب فارسی‌زبان خود می‌گذارد و همین‌طور تلاش می‌کند تا آگاهی عمومی را نسبت به حقوق جنسی افزایش دهد. بااین‌وجود، در سال ۲۰۱۷ بود که بنیاد ژوپی‌آ بیشتر شناخته شد.

ما گروهی از فعالان حقوق بشر در زمینه‌ی حقوق اقلیت‌های جنسی و آزادی اینترنت هستیم. ما می‌کوشیم تا دنیا را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کنیم و تمرکز فعالیت‌های ما بر روی ایران است. ما در قرن بیست‌ویکم زندگی می‌کنیم اما بسیاری از افراد هم‌چونان این شانس را ندارند تا خود را آزادانه و آن‌گونه که هستند نشان‌ دهند. امکان نشان‌دادن خود واقعی‌مان، امید و اعتمادبه‌نفس را با خود به ارمغان می‌آورد و امید به آینده، درهای آزادی را نه‌تنها برای یک فرد بلکه به‌روی جامعه می‌گشاید. همان آزادی‌ای که از بشریت گرفته شده است و ژوپی‌آ نبود آزادی را در هیچ‌یک از عرصه‌های فعالیتش برنمی‌تابد.

برای اولین‌بار و در سال ۲۰۱۷، ژوپی‌آ به‌ نمایندگی از ایران و با هدف مشاهده‌پذیری اقلیت‌های جنسی ایرانی (همجنسگرایان، دوجنسگرایان، تراجنسی‌ها، کوییرها و …) در رژه‌ی افتخار شهر آمستردام هلند شرکت کرد. مشاهده‌پذیری برای تمامی جنبش‌های اقلیت‌های جنسی ضروری است. به‌ویژه آن زمان ضروردت افزون دارد که صحبت از کشوری است که رییس‌جمهور پیشینش وجود اقلیت‌های جنسی را انکار می‌کند. به‌همین‌دلیل، شرکت در رژه‌ی افتخار آمستردام نقطه‌ی عطفی برای این جنبش است و این مشارکت، سالی که گذشت را به سالی مهم برای ژوپی‌آ تبدیل کرد.

سال ۲۰۱۸ هیجان‌های بیشتری را با خود به‌همراه خواهد داشت. نه‌تنها دوباره در رژه‌ی افتخار آمستردام شرکت خواهیم کرد بلکه شما حتمن منتظر خبرها و برنامه‌های دیگر ما باشید. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا از آخرین پروژه‌ها و برنامه‌های ما باخبر شوید. اگر به همکاری با ژوپی‌آ علاقمند هستید حتمن با ما تماس بگیرید.

 کارگاه خبر ژوپی‌آ در اینستاگرام   کانال کارگاه خبر ژوپی‌آ در تلگرامکارگاه خبر ژوپی‌آ در توییتر   کارگاه خبر ژوپی‌آ در فیسبوک   کارگاه خبر ژوپی‌آ در یوتیوب   کارگاه خبر ژوپی‌آ در لینکدین   کارگاه خبر ژوپی‌آ در گوگل+

حتا اگر مدت‌ها پیش برای دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی پاپیش گذاشته‌اید و اگر اکنون برای پیوستن به این جنبش تصمیم گرفته‌اید، ما به بودن شما در کنار خود افتخار می‌کنیم چراکه قدرت ما در باهم‌بودن است.

سالی سرشار از عشق، آزادی و ژوپی‌آ را برایتان آرزومندیم.
بنیاد ژوپی‌آ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله