دو مرد همجنسگرا از افریقای جنوبی عقدی را بستند که به‌عنوان نخستین ازدواج دو هم‌جنس به‌سبک سنتی در کشور آفریقای جنوبی شناخته ‌شد.

مراسم اولین ازدواج دو همجنس به سبک سنتی در آفریقا
تسکو کمرون مدیسین و توبا کالوین سیتول

تسکو کمرون مدیسین (Modisane’s Tswana) و توبا کالوین سیتول (Thoba Sithole’s Zulu) لباس سنتی قبیله را در شهر کوادوکوزا (KwaDukuza) برای این مراسم پوشیدند. این زوج که هردو ۲۷ سال سن دارند و سه سال در رابطه بوده‌اند، با حضور حدود دوهزار مهمان سوگند ازدواجشان را یادکردند.

تسکو کمرون مدیسین و توبا کالوین سیتول
نخستین بوسه‌ی‌ دو داماد پس از ازدواج

این مراسم ازدواج آداب و رسوم اجدادی هر دو قبیله‌ی زولو و تسوانا را دربرداشت، از جمله رقص سنتی و رسم قربانی‌کردن یک گاو جهت گرامی‌داشت اجداد هر دو مرد و تبادل هدیه میان هر دو خانواده.

تسکو مدیسین که اکنون سیتول خوانده می‌شود گفت: «من توبا را بسیار دوست دارم و از این‌که نام خانوادگی هردوی ما سیتول است بسیار خوشحال هستم».

او اضافه کرد: «این دیدگاه وجود دارد که همجنسگرابودن با افریقایی‌بودن در تضاد است، اما همجنسگرابودن به‌همان‌اندازه افریقایی است که سیاه‌بودن افریقایی است. این بخشی از فرهنگ ما است و ما از فرهنگمان ریشه گرفته‌ایم».

این زوج سه سال با هم در رابطه بوده‌اند و اواخر امسال جشنی کوچک‌تر در شهر جوهانسبورگ (Johannesburg) خواهند داشت. هردو داماد امیدوارند که به‌واسطه‌ی یک مادر جاگزین، بتوانند فرزندی داشته باشند.

مراسم اولین ازدواج دو همجنس به سبک سنتی در آفریقا
تسکو مدیسین و توبا سیتول با لباس سنتی داماد

تسکو در مصاحبه‌ای در ماه فوریه گفت: «ما با داشتن خانواده‌هایی که به ما اهمیت می‌دهند و از ما حمایت می‌کنند بسیار خوشبخت هستیم. با وجود این‌که ما همجنسگرا هستیم، آن‌ها هم‌چونان ما را دوست دارند. خانواده برای ما مهم است. برای همین داشتن فرزند برای ما بسیار مهم است. ما می‌خواهیم که فرزندانمان در محیطی که والدین به آن‌ها عمیقن عشق می‌ورزند و برایشان ارزش قائل هستند، بزرگ شوند».

مادر توبا
مادر توبا

مادر توبا، از این‌که پسرش ازدواج کرده است بسیار خوشحال است: «من بسیار خوشحال‌ام‌، هیچ نگرانی‌ای ندارم و برای هدایای خانواده‌ی مدیسین بسیار قدردان هستم. برای آینده‌‌ی آن‌ها آرزوی راحتی دارم».

رابطه‌ی دو هم‌جنس در آفریقای جنوبی از سال ۲۰۰۰ به شکل قانونی به رسمیت شناخته می‌شود. ازدواج با هم‌جنس از سال ۲۰۰۶ در افریقای جنوبی قانونی شد. افریقای جنوبی پنجمین کشور جهان، نحستین کشور در افریقا و دومین در خارج از اروپاست که ازدواج دو هم‌جنس را قانونی کرد. زوج‌های هم‌جنس در این کشور از سال ۲۰۰۲ می‌توانند سرپرستی فرزند را بپذیرند.

Content not available.
Please allow cookies by clicking Accept on the banner

منبع: Daily Mail Online

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله